6 Ekim 2009 Salı

Suretler

Jonathon Mostow hani şu U-571 ile hatırı sayılır bir saygınlık kazanan daha sonra Terminatör 3 ile hayal kırıklığı yaratan yönetmen. Bruce Wills ile birlikte görünce ister istemez heyecanlandım tabi, üstüne üstlük şık fragmanını da izleyince filme gitmemek haksızlık olur diye düşündüm. Ne var ki film güzel bir konuyu nedense Stepford Wives tadında işliyor. Şöyle bir derinlemesine inceleme,
işin ahlaki-etik boyutu gibi kısımlar günümüz toplumuna yerinde göndermeler bariz es geçilmiş e aksiyona zaman ayrımış desen o da yok 2 yada 3 aksiyon sahnesi. E ne yapmış o zaman yönetmen bana kalırsa hikayeyi yeterince ilgi çekici bulmuş Bruce Wills'e de güvenince gerisi ile pek uğraşmamış baktığımız zaman türünün benzerleri arasında hakikaten çok vasat bir yapım karşımızdaki ne bir İ Robot ne bir A.İ ne bir Blade Runner (haşa töbe töbe) olamıyor. Benimde en çok kafamı kurcalayan soru bu aslında neden olamıyor neden olmak için uğraşmıyor. Bu tür filmlerin genelde bir tarafından filmi kurtaran bir yer bulursunuz, ilginçtir bu filmde o da yok. Hani bir sürpriz finalden falan bahsediyorum. Hayır final gayet tahmin edilebilir bir şekilde filmin başından beri kafamıza kakılıyor. Halbuki aynı konuyu Alex Proyas'a ne biliyim James Cameron'a verin sayfalar dolusu övgüler düzebileceğim bir yapıt ortaya çıkabilirdi. Tek kelimeyle aceleye gelmiş izlenimi veren bilim kurgu türünün en vasat örneklerinden biri keşke bende suretimi gönderseydim filmi izlemeye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder